E-Ticarette Başarısız Olmanın Nedenleri

E-Ticarette Başarısız Olmanın Nedenleri

Her geçen gün büyümekte olan online satış dünyasına birçok yeni firma katılmakta. E-ticaret ile online satışa başlayan firmaların çoğunluğu  büyük beklentiler ile bu işe atılırlar. Çoğu zaman büyük başarı öyküleri duysakta büyük sermayeler ile online satışa başlayıp istediği verimi alamayan ve neticesinde başarısız olmuş birçok girişim bulunmakta. 

E-ticarette başarısız olmanın nedenleri yazımızda bu konuyu inceleyeceğiz. Sizde bu yazımızı inceleyerek e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak yol haritanızı çıkarabilirsiniz.

Müşteri Memnuniyetini Önemsememek

Müşteri Memnuniyetini Önemsememek

E-ticaret siteniz üzerinden veya pazar yerlerinden alışveriş yapan müşteriler kolay olarak iletişime geçebileceği, soru ve taleplerini iletebileceği bir müşteri hizmetleri arar. Müşterinin, müşteri hizmetlerine hızlıca ulaşabilmesi, taleplerinin sorunsuz yerine getirilmesi ve sorularına hızlı yanıt alabilmesi memnuniyetini yükseltecek ve sadık müşteri olmasını sağlayacaktır.

E-ticaret sektöründe markalaşmış büyük firmaların 7/24 aktif bir müşteri hizmetleri desteği verdiğini görebilirsiniz. Ancak bunu önemsiz bir detay olarak gören, müşteri ilişkilerine önem vermeyen ve sadece ürün satma odaklı olan e-ticaret firmalarının başarısız olma ihtimali oldukça yüksektir. 

Stok Yönetiminde Başarısızlık

Ürün stok yönetimi oldukça hassas noktalardan biridir. Ürünleri talep edilme oranlarına göre stoklamak gerekir. Bir ürün planlandığından çok daha az satıldığında firma zarar edebilir.

Stok yönetiminde başarısızlığın bir nedeni de stok yönetimi için profesyonel bir program kullanmamaktır. Ürün stoklarının manuel yönetilmesi hata ihtimalini artıran bir durumdur. 

Hatalı stok sonucu ürün satıldığında sipariş tedariğinde sorun yaşayabilirsiniz. Bu sebeple e-ticaret siteniz ve aktif olarak kullandığınız tüm pazar yerleri ile entegre bir stok yönetim programı kullanmanız hata ve zarar etme  ihtimalinizi  minimuma indirecektir. 

 

Hızlı Büyüme İsteği

Hızlı Büyüme İsteği

E-ticaret firmalarının karşılaşacağı zorluklardan biri büyümedir. Birçok firma e-ticarete başladığında hızlı bir şekilde büyümeye odaklanır. Ancak bu yanlış ve ticaretin mantığına aykırı bir durumdur. Hızlı bir şekilde büyüyen bir firmanın hızlı bir şekilde başarısızlığa uğraması muhtemeldir.

Bu noktada e-ticaret ile online satış yapan firmalar için temel mantık sabretmek olmalıdır. Sabrederek mümkün olduğunca mantıklı adımlarla süreci verimli bir şekilde yönetmelidir.

İş Planı Hazırlamamak

E-ticaret ile online satışa başlayacak firmalar bir iş planına sahip olmalı. Hangi sektörde ürün satılacağı, tedarikçi firmaların kimler olacağı, e-ticaret site alt yapısı ile ilgili hizmeti hangi firmadan alacağı, ürün gönderimi ve ödeme sistemleri için sanal pos ve kargo firmalarının seçimi ve son olarak  ürün tanıtım/ reklam çalışmaları konularında bir iş planı hazırlanmalı.

E-ticaret sektöründe hizmet verecek firmanın bir iş planının olmaması başarısız olmasına zemin hazırlayan etkenlerden bir tanesi olacaktır.

Kaynakları ve Fonları İyi Yönetememek

E-ticarete yeni başlayacak bir firma kaynaklarının ve fonlarının ne kadar olduğunu belirlemeli, en başında hazırladığı iş planına göre bir analiz çalışması yapmalıdır. Örneğin küçük bir sermayeye sahipseniz, iş planınız yoksa ve sermayeniz hakkına ney bir bilgiye sahip değilseniz henüz yolun başındayken kaynaklarınız tükenecek ve işler beklediğiniz gibi iyi gitmeyecektir.

Kaynaklarınızın net olması tüm çalışmalarınızı kaynaklarınıza göre yapmanızı ve kontrolü elinizde tutmanızı sağlayacaktır.

Seo ve Reklam Çalışmalarını İhmal Etmek

Seo ve Reklam Çalışmalarını İhmal Etmek

Seo yani “Arama Motoru Optimizasyonu” web sitelere arama motorlarından doğal trafik gelmesini sağlar. E-ticaret sitenizde ki ürünler ne kadar iyi, ilgi çekici olursa olsun seo çalışmalarınız zayıf ise arama motorlarında üst sıralarda çıkamayacaksınız. Bu da müşterilerin arama motorlarında yaptığı aramalarda sizi bulamamasına neden olacak.

E-ticaret sitenize doğal trafik gelmesini ve arama motorlarında yapılan aramalarda anahtar kelimeye göre üst sıralarda e-ticaret sitenizin çıkmasını istiyorsanız seo çalışmalarına çok önem vermelisiniz.

Satın Alma Yöntemlerinde Zorluk

E-ticaret siteniz üzerinde birden fazla satın alma yönteminin olması birçok kesimden müşteri kazanmanızı sağlayacaktır. Müşteriler birbirinden farklı ödeme yöntemlerini kullanabilir. E-ticaret siteniz üzerinden alışveriş yapacak bir kimse satın alma aşamasında dilediği ödeme yöntemini göremezse satın almadan vazgeçebilir. Bu sebeple alternatif ödeme yöntemleri bulundurmanız e-ticarette başarısız olmanızı engelleyecektir.

Kapatmak için ESC tuşuna basın