Son yıllarda büyüyen e-ticaret hacmi ile pazar yerlerine talep oranı da oldukça artmıştır. Müşteriler için daha güvenilir olması başta olmak üzere birçok sebepten ötürü pazar yerleri cazip hale gelmekte. Bu durumda internetten ürün satmak isteyen firmalar ya da e-ticarete yeni başlayan firmalar için de hacmi büyük pazar yerlerine girmek kaçınılmaz olmuştur. Bu yazımızda 2022 yılı pazaryerleri komisyon oranları nedir detaylı olarak bahsedeceğiz.
2022 Trendyol Komisyon Oranları
Trendyol Türkiye’de yıllık ortalama 100 milyon ziyaretçi trafiği olan bir pazaryeri.Bir pazar yerinde satışa başlamak için uygun bir platform. Trendyol komisyon oranları satış yapılan ürün kategorisine göre farklılık göstermektedir. Ortalama %5 ile %25 arasında değişmektedir. 2022 yılı trendyol komisyon oranları aşağıda belirtilmiştir.
Kategori |
Komisyon Oranı |
Aksesuar |
%11 -%25 |
Çocuk Kategorisi |
%8 - %23 |
Elektronik |
%6- %25 |
Ev ve Yaşam |
%5 - %25 |
Giyim |
%17 - %20 |
Kozmetik ve Kişisel Bakım |
%5 - %17 |
Spor Ürünleri |
%8 - %10 |
Süper Market |
%12 - %15 |
2022 Hepsiburada Komisyon Oranları
Hepsiburada Türkiye’de yıllık ortalama 75 milyon ziyaretçi trafiği olan bir pazaryeri. Uzun yıllar boyunca edindiği bu kitleyi göz önünde bulundurursak pazar yerinde satışa başlamak için doğru bir tercih olacaktır .Ürün satış sonrası Hepsiburada sözleşmede belirtilen vade tarihlerine göre komisyon tutarı kesintilerini yapıp satıcıların ödemelerini gerçekleştirir. Hepsiburada komisyon oranları satış yapılan kategoriye göre %3 ile %18 arasındadır. 2022 yılı hepsiburada komisyon oranları aşağıda tablo halinde gösterilmektedir.
Kategori |
Ürün Grubu |
Komisyon Oranı |
Altın |
Gram Altın, Tam Altın, Yarım Altın |
%4 |
Aksesuar |
Saat/ Gözlük, Atkı, Bere |
%18 |
Çanta |
Valiz, Bavul, Seyahat Çantası, Spor Çanta, Sırt Çantası, Abiye Çanta |
%18 |
Ayakkabı |
Tümü |
%18 |
Giyim |
Tüm Giyim Türleri |
%18 |
Parfüm |
Kadın, Erkek ve Setler |
%15 |
Outdoor Ürünler |
Outdoor ve Deniz Ekipmanları |
%14 |
Spor ve Outdoor |
Spor Giyim Spor Aletleri Bisiklet ve Paten |
%13 %10 %10 |
Spor Branşları |
Futbol, Basket, Tenis |
%13 |
Taraftar Ürünleri |
Giyim, Aksesuar, Hediye |
%18 |
Elektronik |
Cep Telefonu |
%3 |
Elektronik |
Tablet |
%4 |
Elektronik |
Bilgisayar ve Ürünleri |
%6 - %15 |
Elektronik |
Fotoğraf ve Kamera |
%5 - %15 |
Oto Aksesuar |
%9 - %18 |
|
SDA |
Süpürge, Ütü, Blender, Saç Sakal Düzeltme Makineleri |
%11 - %13 |
MDA |
Beyaz Eşyalar |
%8,5 - %10 |
TV |
LCD TV |
%6 |
Anne bebek ürünleri |
Anne Bakım Ürünleri, Islak Mendil |
%12,5 |
Cilt Bakımı |
Saç Bakım, Cilt Bakım, Maske vb. |
%15 |
Makyaj |
Oje, Ruj, Fondöten vb. |
%15 |
Petshop |
Kedi Maması, Köpek Maması, Kedi Köpek Yatakları |
%15 |
Sağlık ve Kişisel Bakım Ürünleri |
Diş Fırçası, Aile Planlaması Ürünleri |
%15 |
Ev Bakım Ürünleri |
%10 |
|
Temel Tüketim Ürünleri |
%12,5 |
|
Bahçe Ürünleri |
%9 - %20 |
|
Yapı Market |
%12 - %17 |
|
Ev Tekstili |
%14 - %18 |
|
Mobilya |
%18 - %22 |
|
Züccaciye |
%18 |
|
Oyuncak |
%16 |
|
Cep Telefonu Aksesuarları |
%12,5 - %23 |
|
Film, Kitap, Müzik Kırtasiye |
%6 - %15 |
|
Oyun Konsolu |
%5 - %15 |
|
Hobi Oyun |
Hobi ve Eğlence Ürünleri |
%16 |
NON TV |
%10 - %20 |
|
Dijital Ürünler |
%8,5 - %10 |
2022 ÇiçekSepeti Komisyon Oranları
Çiçek Sepeti hediyelik eşya konusunda akla gelen ilk pazar yeri olsa da zaman içinde birçok farklı kategoride ürün satış imkanı sunmuştur. Çiçek Sepeti komisyon oranları satış yapılan kategoriye göre farklılık göstermekte. 2022 yılı ÇiçekSepeti komisyon oranları aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.
Kategori |
Komisyon Oranı |
Petshop |
%10 |
Moda |
%15 |
Anne & Bebek |
%15 |
MP Food |
%25 |
Tasarım Çiçek |
%30 |
Ev & Yaşam |
%16 |
Süpermarket |
%10 |
Yapı Market & Hırdavat |
%15 |
Oto Aksesuar |
%10 |
Spor & Outdoor |
%15 |
Hobi |
%10 |
Oyuncak |
%15 |
Video Oyun Konsol |
%10 |
Ofis, Kırtasiye |
%15 |
Bilgisayar, Tablet |
%6 |
Cep Telefonu |
%5 |
Televizyon |
%6 |
Beyaz Eşya |
%8 |
Fotoğraf Makinesi |
%10 |
Takı |
%20 |
Saat |
%15 |
Aksesuar |
%15 |
Parfüm |
%18 |
Sağlık Medikal |
%10 |
Gümüş Takı |
%15 |
Altın Takı |
%15 |
Bijuteri |
%20 |
2022 EPttAVM Komisyon Oranları
ePttAVM Türkiye geneli 2022 pazaryeri komisyon oranları arasında en uygun komisyon oranlarına sahip pazaryeri. EPttAVM komisyon oranları satış yapılan kategoriye göre değişmektedir. Ortalama olarak %5 ile %15 arasındadır. 2022 yılı ePttAVM komisyon oranları aşağıda belirtilmiştir.
Kategori |
Komisyon Oranı |
Kişisel Bakım |
%12 |
Kozmetik |
%15 |
Ofis & Kırtasiye |
%10 |
4×4 Off Road |
%10 |
Modifiye Ve Tuning |
%12 |
Motosiklet, Utv Ve Atv |
%10 |
Oto Aksesuar |
%10 |
Oto Lastik Ve Jant |
%8 |
Oto Ses Ve Görüntü Sistemleri |
%10 |
Yedek Parçalar |
%10 |
Balık, Kedi, Köpek, Kuş, Hamster & Tavşan |
%10 |
Kaplumbağa |
%12 |
Süpermarket |
%10 |
Gözlük |
%15 |
Gümüş |
%15 |
2022 Gittigidiyor Komisyon Oranları
Gittigidiyor Türkiye’de yıllık ortalama 30-35 milyon ziyaretçi trafiği olan bir pazaryeri. Gittigidiyor komisyon oranları satış yapılan kategoriye göre farklılık göstermektedir. 2022 yılı gittigidiyor komisyon oranları aşağıda tablo halinde gösterilmektedir.
Ürün Grubu |
Komisyon Oranı |
Antika, Sanat |
%17,5 |
Anne ve Bebek |
%11 - %16,5 |
Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri |
%7,30 - %14,30 |
Bilgisayar ve Tablet |
%6,35 - 7,80 |
Cep Telefonu ve Aksesuarları |
%6,15 - %20 |
DVD, VCD, Blu-ray |
%19,75 |
Ev, Dekorasyon, Bahçe |
%16 - %23 |
Evcil Hayvan Ürünleri |
%11,30 - %15,80 |
Fotoğraf ve Kamera |
%8 - %15 |
Süpermarket |
%11 |
Giyim Aksesuar |
%17,80 |
Kitap Dergi ve Koleksiyon |
%11 - %17,75 |
Kozmetik ve Kişisel Bakım |
%7,50 - %15,80 |
Mücevher Takı |
%10 - %20 |
Müzik, Plak ve Enstrüman |
%5 - %15,80 |
Ofis Kırtasiye |
%6 - %14 |
Otomobil, Motosiklet ve Aksesuar |
%11 |
Oyuncak ve Hobi |
%15,80 |
Ses ve Görüntü Sistemleri |
%6,65 - %10,30 |
Spor ve Outdoor |
%13 - %15,80 |
Video Oyun & Konsol |
%7 - %18 |
Yapı Market ve Tamirat |
%14 |
2022 N11 Komisyon Oranları
N11 Türkiye’de yıllık ortalama 75-80 milyon ziyaretçi trafiği olan bir pazaryeri. Günde binlerce kişinin ziyaret ettiği bu pazaryerinde mağaza açıp ürün satışına başlamanız daha fazla kitleye ulaşmanızı sağlayacaktır. N11 komisyon oranları satış yapılan kategoriye göre farklılık göstermektedir. 2022 yılı n11 komisyon oranları aşağıda tablo halinde gösterilmektedir.
Ürün Kategorisi |
Komisyon Oranı |
Anne ve Bebek Ürünleri |
%15 ile %20 |
Elektronik Ürün ve Aksesuarları |
%5 ile %13 |
Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri |
%10 - %15 |
Kitap, Müzik, Film, Oyun |
%3 - %15 |
Mücevher ve Saat |
%5 - %20 |
Otomotiv ve Motosiklet |
%2 - %12 |
Spor ve Outdoor |
%12 - %15 |
2022 Amazon Komisyon Oranları
Amazon 2018 yılı itibariyle Türkiye pazarına giren ve günümüzde binlerce kişinin ziyaret ettiği bir pazaryeridir. Amazon komisyon oranları satış yapılan kategoriye göre değişmekte olup ortalama %6 ile %10 arasındadır. Satın alma sonrası satıcı sözleşmesinde belirtilen komisyon oranı ürün fiyatı üzerinden hesaplanır ve sözleşmede belirlenen ödeme dönemine göre kesinti yapılarak ödemeler satıcılara aktarılır. 2022 yılı amazon komisyon oranları aşağıda belirtilmiştir.
Kategori |
Komisyon Oranı |
Fotoğraf Makinesi |
6% |
Cep Telefonu |
6% |
Giyim |
10% |
Bilgisayar |
6% |
Elektronik |
6% |
Elektronik Aksesuarlar |
10% |
Kişisel Bakım Cihazları |
10% |
Yapı Market, Mutfak Eşyaları ve Dekorasyon |
10% |
Mutfak (Küçük Ev Aletleri) |
6% |
Oyuncaklar ve Oyunlar |
10% |
Kitaplar |
10% |
Bebek Ürünleri (Giyim hariç) |
10% |
Ofis Ürünleri |
10% |
Spor |
10% |
Ayakkabılar, Kol Çantaları ve Ayakkabı Aksesuarları |
10% |
2022 Etsy Komisyon Oranları
Etsy 2005 yılında Amerika’da kurulmuştur ve temelde el emeği ürünlerin satışı için açılmış bir pazar yeri platformudur. Etsy platformu satıcılara yurt dışına açılma imkanı sunmaktadır. Tabi bunun için Etsy çeşitli komisyon ödemeleri talep eder. Etsy komisyon oranları nedir bundan bahsedelim.
Komisyon Türü |
Ücret |
Listeleme |
0,20 $ (Ürün Bazında) |
İşlem |
%5 |
Ödeme |
%6,5 + 3 TL |
Site Dışı Reklam |
%15 |
Listeleme: Etsy'de satış yapan firmalar sisteme eklediği her ürün için 0,20 $ listeleme ücreti öderler. Bu ücret ürünler satılıncaya kadar devam eder ve 4 ayda bir değişmektedir.
İşlem: Bu ücret ürün satıldığında satış bedeli üzerinden %5 olarak hesaplanıp, kesilmektedir.
Ödeme: Etsy standart ödemesi olan %6,5 + 3 ₺ işlem ücretidir.
Site Dışı Reklam: Etsy bünyesinde bulunan ürünler için site dışında reklam verebilir. Eğer ürünleriniz Etsy’nin site dışı reklamı sayesinde satılırsa bu komisyon bedelini ödersiniz ve %15 olarak belirlenmiştir.